opc_loader
LET OP: WINKEL ALMERE ALLEEN OPEN OP AFSPRAAK! Plan je afspraak voor de winkel in, via de knop onderaan deze pagina. Klik hier voor de kalender voor afwijkende openingstijden bij vakanties, feestdagen ed.

(WILT U RETOURNEREN, KIJK DAN BIJ HERROEPINGSRECHT).

Ruiling

U heeft de mogelijkheid om binnen een termijn van 14 dagen een artikel te ruilen.

Voorwaarden voor het ruilen zijn:

  • Een product kan alleen geruild worden voor eenzelfde artikel in een andere maat;
  • Ruiling kan alleen plaatsvinden indien het artikel in een andere maat op voorraad is;
  • Het product is slechts in die mate uitgepakt dat beoordeeld kan worden of u het product wilt houden;
  • De zwemkleding is alleen gepast met ondergoed;
  • De zwemkleding en -materialen zijn niet in water gebruikt;
  • Het product is ongebruikt;
  • Het product is onbeschadigd;
  • Eventuele labels zijn niet van het product verwijderd;
  • Het product moet worden geretourneerd in een onbeschadigde productverpakking (plakbandje los is geen beschadiging, opengescheurd wel).

Niet geruild kunnen worden:

  • Voor u op maat gemaakte/bedrukte/geborduurde artikelen;
  • Producten die kunnen bederven of verouderen;
  • Vloeistoffen: bijvoorbeeld haar-, lichaams- en spierverzorging, wasmiddelen en anti-fog;
  • Artikelen vanuit hygiënisch oogpunt zoals snorkels, oordopjes en neusclips;
  • Audio- en video-opnamen en computersoftware en boeken/tijdschriften;
  • Specifieke artikelen die geen onderdeel zijn van het assortiment van SwimMere en op uw verzoek zijn besteld.

Termijn/procedure voor webwinkel aankopen

  1. Is het artikel via de website gekocht, dan dient u binnen 14 dagen aan SwimMere te melden dat u het artikel wilt ruilen. De melding moet gedaan worden via de link in de orderbevestiging of via uw account. Bij ordergegevens kruist u de artikelen aan die u wilt retourneren en bij opmerking de maat waarvoor u wilt ruilen. U ontvangt direct een e-mail ter bevestiging. Mocht u deze niet ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice. Heeft u de orderbevestiging niet of heeft u geen account aangemaakt, dan kunt u ook een mail sturen aan de klantenservice met vermelding van uw naam en order nummer en de artikelen die u wilt ruilen. Heeft u geen toegang tot internet dan kunt u ook telefonisch contact opnemen. De ruiltermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
  2. SwimMere verwerkt de gegevens en stuurt een goedkeuring en verdere instructies als de ruilaanvraag aan de voorwaarden voldoet.
  3. SwimMere reserveert het artikel in de maat waarvoor u het artikel geruild wilt hebben. Mocht het artikel niet op voorraad zijn, dan neemt SwimMere contact op. Op de site kunt u checken op een maat voorradig is.
  4. Een retour moet onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit een artikel te ruilen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug gezonden of overhandigd worden. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
  5. Bij een ruiling wordt gewacht met het opsturen van een andere maat totdat de verkeerde maat retour is ontvangen. Wilt u sneller een nieuwe maat ontvangen, dan moet een nieuwe order geplaatst worden.
  6. De kosten voor de terugzending zijn voor uw rekening. U mag zelf kiezen op welke wijze u de artikelen terugstuurt (brievenbuspost, brievenbuspakje, pakketpost e.d.) en welke vervoerder u gebruikt. De artikelen moeten in ieder geval met aangehechte kaartjes/stickers in de oorspronkelijke productverpakking zijn verpakt en in een stevige envelop of doos voldoende gefrankeerd worden verstuurd. Boetes inzake verkeerde frankering worden aan u doorbelast. Brievenbupost/een brievenbuspakje mag niet dikker zijn dan 3cm.
  7. In de linkerbovenhoek van de envelop of doos zet u duidelijk het ordernummer. Zonder dit ordernummer kan een retour of ruiling niet worden verwerkt. Bij de order ontvangt u een retourformulier, dit formulier moet ingevuld met de retourzending meegezonden worden. U kunt ook een retourformulier afdrukken.
  8. Als u de artikelen in een doos verstuurt, kunt u een e-mail sturen aan de klantenservice met in het onderwerpveld uw ordernummer en de opmerking “retourlabel” U krijgt dan een link waarmee u een pakketlabel met korting kunt aanschaffen.
  9. Het is ook mogelijk om in de winkel te ruilen (let op de openingstijden).
  10. Retouradres voor orders: SwimMere, Marisbergstraat 15, 1333 ZN  Almere.
  11. Retourzendingen zijn voor uw risico.

Ruiling van een aankoop in de winkel in Almere

Winkelaankopen gedaan in de fysieke winkel in Almere kunnen binnen twee weken na aankoop geruild worden. De kopie factuur moet hierbij meegestuurd/overlegd worden. Ruilen kan via de post of in de winkel in Almere. Punt 4 t/m 11 zoals hierboven beschreven bij termijn/procedure gelden ook voor het ruilen van winkel aankopen. In de winkel is het ook mogelijk om te ruilen voor een ander artikel.

Gevolgen van de ruiling

  1. Betaaltermijnen blijven ongewijzigd.
  2. Eventuele SwimCoins worden pas aan uw account toegevoegd nadat de zichttermijn is afgelopen.
  3. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard en de kenmerken van de goederen vast te stellen. Tevens bent u aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen door het niet deugdelijk verzenden van de artikelen.

Terugdraaien verzoek tot ruilen

Als SwimMere binnen twee weken na de aanmelding van een ruiling geen artikelen heeft terugontvangen, gaat SwimMere ervan uit dat u afziet van de ruiling en wordt de bestelling afgehandeld en is ruiling/retourneren niet meer mogelijk.

 

Vragen op opmerkingen kunt u bij voorkeur doorgeven via de contactpagina op de website van www.swimmerezwemsport.nl, via een e-mail aan [email protected] of via een hwats app bericht aan 036-524 66 25 (onderaan de pagina een knop om rechtstreeks naar whats app te gaan).