Arena
Arena is een authentiek zwemkledingmerk voor alle atleten en sportliefhebbers. Waar watersport is, is Arena. Arena wordt door topsporters en overige watersportliefhebbers beschouwd als het merk met innovatieve watersportbenodigdheden en extreem robuuste en duurzame badmode.
Tijdens de zomerspelen in 1972, waarbij Mark Spitz 7 gouden medailles won met 7 wereldrecords, ontwikkelde Horst Dassler plannen voor een zwemkledingbedrijf gekoppeld aan de watersport. Samen met Mark Spitz ontstond het nieuwe merk, nu bekend als Arena.
Arena was het eerste zwemkleding merk dat onderzoek deed naar textiel en de dynamiek van het water om de snelste, lichtste, gladste en meest duurzame zwemkleding te creëren. Dit is een eigenschap die Arena al veertig jaar lang onderscheid van alle anderen. Het merk zette destijds de nieuwe standaarden en trends en is dit altijd blijven doen. Door de jaren heen sponsorde Arena 's werelds grootste zwemkampioenen en al talloze keren beklom het merk het podium in sportcompetities. Naast training en wedstrijdpakken, past het bedrijf haar waterinstincten en technische kennis toe op de uitgebreide collectie strand en vrijetijdsproducten, die ontworpen worden met een onderscheidende Italiaanse flair. Met haar hoofdkwartier in Tolentino, Italië, is Arena anno 2013 als merk vertegenwoordigd in maar liefst 103 landen ter wereld.
Een jaar na de spelen in 1973 lanceerde Arena haar eerste wedstrijdbadkledinglijn "Skinfit". De Skinfit stond in de industrie bekend als technologische parel. Het nieuwe, ultralichte materiaal woog slechts 18 gram en was ontworpen om te passen als een tweede huid. In de jaren '80 introduceerde Arena de Flyback, 's werelds eerste competitie zwempak dat ontworpen was met schouderbandjes. Door de open rug gaf dit zwempak de atleten volledige bewegingsvrijheid. Tot op de dag van vandaag zijn vele zwemmers blij met de flyback stijl van Arena. Ook in de jaren '90 lanceerde Arena een technologische doorbraak. De AquaRacer was ontworpen om zwemmers door het water te laten glijden door zijn extra gladde afwerking en perfecte pasvorm. In 1997 wist Arena zelfs een nog dunner, lichter en gladder materiaal te creëren met de X-Flat. Dit was een voorproefje van wat kwam in 2000: de Powerskin X-Treme! Deze technolgie werd de nieuwe doorbraak voor de elite competitie full-body zwempakken en ontwikkelt zich nog steeds.
Arena begrijpt dat elke atleet gedreven wordt om te winnen, of dat nu op een podium is of om hun persoonlijk record te breken. Het einddoel is altijd een winst! Het merk begrijpt dit omdat ze hetzelfde doel heeft. Vanaf het moment van opstarten gaat Arena voor de winst. Het doel daarbij is altijd geweest om de watersport te promoten en te versterken. Door voortdurend te investeren in haar relatie met altleten voor inspiratie heeft het merk consequent producten ontworpen die de verwachtingen overtreffen. Dat de Arena zwemkleding graag gebruikt wordt is een winst en met veertig jaar op de teller, is de grootste beloning om samen met de atleten op het podium te staan!
Het Arena team bestaat uit diverse gouden medaillewinnaars.